Friday, April 26, 2013

sebelum n selepas ^_^

salammm & haii...
Nowadays, ramai betoi duk usha produk kecantikan2 ni.. hmm..Saya pun usha skali. kui..kui. Bila tgok ramai yang dah berjaya,saya pun tumpang suka & kagum. Wahhh...bila la muka aku nak jadik cam gitu kan? huuu..lagi la sejak ade anak kecik nih,jarang sikit nk bermekap. Time kuar rumah,tu pun simple2 jer. Lain benar dengan sebelum kawen. manjang nak melawa,carik produk yg terbaik kononnya. :-) Now?? huhu.
Melawa jgk,tp x bersungguh. ( ececeh...ayat nak cover) 

Time pregnant plak adalah time yg paling lawak & sweet moment. Ade jer yang x kena. Menangis cam budak kecik(ade tak yg cam saya?),& susu anmum saya x pernah tinggal,heheee.... Mesti minum 2x sehari. Last2 anak kuar sebelum due date la plak.. haruuu biru abah dia. Duk kat hosp sg buloh seminggu  la jgk...pastu deliver la si kecik hayyan ni(2.58kg) pada 30/11/12 sepatutnya due 24/12/12.. hurmm...bila dah kuar, hayyan kne kuning. Bacaan 3.31,tinggi kan? So,saya terpaksa tinggal di wad hosp machang selama seminggu. Tersangatlah stress dan membosankan. Sebab ape?? Sebab pertama,tiap2 pagi hayyan kena cucuk di tangan(amek darah),kesiannnnn...saya menangis tgok dia. Sebab kedua,saya masih dalam tempoh berpantang dan x selesa dengan situasi berkenaan...(makan macam2 untuk turunkan kuning anak sampai demam muntah2) Last2, cara terbaik adalah mandikan dia dengan teh cina. Akhirnya bacaan kuning dia turun sebanyak 2.46. Alhamdulillah,saya dijaga rapi oleh mak mertua saya. Yelah,ikutkan nak rasa jugak mcamana mak kita sendiri jaga. Tapi, arwah mak saya dah pun meninggal pada bulan 1 tahun lepas(18/01/12). Sedih sangat2,hmm..apapun kena redha. Itulah takdir drNya untuk saya adik beradik. Ye tak??

K la, anak pun dah menangis nak susu. So, nanti saya update lg story terbaru & boleh kongsi2 tentang penjagaan kecantikan luaran mahupun dalaman khas untuk para wanita.

*pic hayyan baru lahir & dalam 3hari,7hari gitu.

No comments:

Post a Comment